• 48
    Shares

כמעט בכל קניון, בכל מתחם, בכל חנות גדולה יותרממכולת שכונתית, מוצבים בימים אלה קישוטי חג המולד, מסנטה קלאוס חייכני עם המצנפתהאדומה והזקן הלבן, דרך איילים זוהרים עם מזחלות מוארות ועד לעצי האשוח, הצבעוניים,הססגוניים וכל המרבה הרי זה משובח.

עץ האשוח עד לפני שנים אחדות היה סמל לנוצרים,לנצרות ולעולים מחבר המדינות אשר הביאו עימם רוח זו. ואכן בעבר היו מוקעים מישהציבו עצי אשוח בביתם וכיום ברשויות ועיריות רבות פועלים בעיקר נציגי העולים מחברהעמים להצבת עץ אשוח במרכז העיר, או בכניסה לעירייה, למשל אלון בלא מראשון לציון שהציע לעירייה ולעומד בראשה להציב עץ אשוח ענק בחזית העירייה, לכבוד הנוביגוד.בעבר סירב בעקשנות ראש העיר נצרת עילית דאז, שמעון גפסו, להציב לצד החנוכיותהמוצבות  בכיכרות העיר גם עץ אשוח.

יש מי שסבורים כי מדובר בפרנויה יהודית קלאסית-גלותית וכי כמו שבניו יורק, מוסקבה, פאריס ולונדון מציבים חנוכיות ענק בכיכרות  בחנוכה, אין שום מניעה שבארץ הקודש יוצבו עצי אשוח. עץ האשוח מסמל את הדת הנוצרית גורם לזעזוע עמוק בקרב חלק מהציבור היהודי, המתנגד באופןנחרץ להצבת עץ האשוח. רב הטכניון, אלעד דוקוב, היה אחד מהמוחים נגד הצבת עץ אשוח בטכניון וגרם לסערה כאשר חלק מהסטודנטים טענו כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי.

הרב דוקוב כתב בזמנו: ”עץ האשוח הינו סמל דתי, לא נוצרי, אבל פרובלמטי יותר פגני. מפורש בהלכה שבכל מקרה בו ניתן להקיף ולא לעבור במקום שיש בו משום עבודה זרה, חובה לעשות זאת. לכן אין להיכנס לבית הסטודנט בכל מקום בו ניתן להקיף”.

הרב דוקוב אף המליץ לסטודנטים שלא לרכוש מוצרי מזון ממסעדות וחנויות במתחם הטכניון שבחרו להציב בו עץ אשוח.

עץ אשוח במדינת היהודים, ראוי או לא?

עץ אשוח, בישראל מי שרוצים לראותו בכיכרות המרכזיות. צילום: ויקיפדיה
נערת השלג וסבא כפור חוגגים נוביגוד. צילום: ויקיפדיה

1 תְגוּבָה

  1. אני

    דוקוב רב בפני עצמו, וראוי שבנושאים רגישים כאלו ימעט להביע את דעותיו הגזעניות

    הגב

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.